SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, July 6, 2015

Puasa Hari Ke 19

Hari ni dah 19 hari puasa. Kejap je rasa kan. Baju raya bebudak pun aku tak beli lagi. Baju raya means baju melayu n baju kurung. Mak pak tak payah baju raya pun takpe. Aku punya baju kurung pi opis berlambak. Jubah yang belum pakai pun ada. So, sauk aje yang tu. Laki aku tu memang tak mau buat baju melayu. Sebab dia pakai pi sembahyang raya je. Lepas tu tukar.

Weekend aku ingat nak siapkan keja opis. Berlambak ok. Deadline before raya. Gila punya HQ. Diorang ni dah la lambat bagi kes. Borang lagi la lambat. Lepas tu masalah sana sini dengan tempat nak kena buat survey. Dengan staf sambilan pun sikit lepas tu kena tarik pulak nak tolong bahagian lain yang tak cukup staf. Boleh pulak bila kita mintak extend time buat diam je. Nak memaki di bulan mulia ni tak sesuai langsung.

Tapi tak dapat jugak aku buat keja opis time weekend. Amir demam la pulak. Seronok sangat main hujan pagi Sabtu tu kan. Dah lama tak hujan. Lepas tu abah dia basuh kereta omak dia ni yang dah berdebu seinci. Wahahaha! Amir pun gembira sakan la main hujan. Tengahari badan dia panas. Petang lagi panas. Kena la aku lap-lap badan dia. Bagi kurang panas. Ahad dah sihat walafiat. Pagi-pagi buta dengar suara dia tanya itu ini kat abah dia. Si Hana debab pulak mata merah je macam gaya sakit mata. Pagi tadi berselepet taik mata. Adehhhh... Tu confirm la sakit mata tu.

Yang si debab tu pun satu hal jugak tu. Rambut dah panjang masuk mata. Nak potong tak mau. Bergaduh anak beranak aku nak pujuk dia potong rambut tau. Semalam buat mogok tak nak kawan dengan dia baru la dengar kata. Tu pun potong sikit je la depan. Baru cerah sikit pemandangan dia tu. Garang sungguh tau minah ni. Nak potong rambut sikit macam nak pi berperang.

Lauk berbuka tahun ni simple aje. Bukan aku masak. Mak mertua masak. Aku masak kang memang tak kena tekak dia la. Aku tolong masak nasik. Tolong hidang. Tolong basuh pinggan mangkuk. Tolong kemas apa yang patut. Aku pun takde selera nak makan banyak ni. Faktor usia kot. Nak membeli kat param pun takde nafsu. Kalau tak dulu semua nak beli, semua nak makan. Huhu...

Ok, mari la kita bekerja. 

 

1 comment:

insan marhaen said...

salam,

cari-cari tulisan pasal parit busuk, kubang semang... tersampai kat sini.

teruskan menulis.

kipidap!