SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, September 8, 2014

Weekend Mama Bosan

Macam biasa. Cerita hari minggu ajelah yang aku selit dalam blog senduku ini. Hahahaha! Nak cerita pasal weekdays tak ada benda nak cerita sangat. Sebab rutin tu sama aje. Bangun pagi, pi keja, balik keja, kadang-kadang pi amik anak kat rumah pengasuh, balik, mandi, solat, tido. Memang samaaaaa je tetiap hari. So, nak cerita apekah?

Pagi tadi je aku terbangun lewat sikit. Pukul 6 baru tersedar. Terlompat terus dari tempat tido pi mandi. Selalu ada 2 jam henpon yang bunyi. Hari ni henpon aku je la bunyi. Abang Misai tak ada. Pi operasi. Ntah berapa hari pun tak tau la.

Hari Sabtu dan Ahad aku tak buat apa sangat la. Sabtu tu bangun pagi-pagi pi Tesco. Cari keju buat stok kalau tetiba rasa nak memizza. Ni ada rasa-rasa nak buat lasagna pulak. Kihkihkih... Berangan dulu. Angan-angan jadi kenyataan tu nanti kalau roh rajin aku datang.

Lepas tu balik rumah Amir demam pulak. Demam pasal kena marah dengan aku malam sebelum tu. Sebab dia mengaji main-main. Bila suruh menyanyi bukan main hafal lagu. Suruh mengaji ulang 20 kali pun tak ingat. Lepas tu 'Amir tak larat la. Amir penat la.' Mau tak naik angin aku ni. Hati tisu sangat anak teruna ni. Kena marah terus demam.

Demam-demam pun ikut jugak abah dia pi opis. Nak hantar barang sebelum dia pi operasi. Aku dok rumah masak bihun goreng. Ada kawan dari jauh datang. Ada kursus kat Flamingo Hotel so alang-alang mai la rumah. 

Malam tak buat apa pun. Tido awal pasal letih sangat kekdahnya. Ahad pulak pagi-pagi pi tengok kucing-kucing. Laki aku bela tapi sebab dia pi keja aku la keja jaga anak-anak bulus itu. Setiap hari lepas balik keja kena jenguk dah. Huhu...

Ahad keja basuh baju la. Lepas tu malam sikit cari kaler untuk Amir. Dia nak kaler buku Ultraman dia. 

Weekend yang mama bosan. Nak buat kuih tapi malas. So, itu aje la ceritera. Tak ada yang menarik pon. Melayan anak-anak bertuah di rumah je. 

Petang ni tukar rutin. Kena pi tengok anak-anak bulus dulu. Ntah apa jadi dah la tu.

 

No comments: