SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, August 20, 2014

Masak-masak Aje Kejanya

Tak ada idea nak cerita apa. Sebab busy sangat sekarang. Ni pulak ada projek baru masuk. Memang pening la kepala. Balik rumah memang nampak bantal n tilam saje.

So, mari la kita korek galeri gambar dalam henpon ni untuk tepek kat sini.

 Ni nama dia muffin vanilla tak jadi. Kihkihkih... Baru buat Ahad lepas.. Tak jadi akibat aku menderhaka resepi.. Resepi letak gula castor n butter aku ganti dengan gula perang n minyak.. Fadan muka kau...



 Ni pulak nama dia ketupat goreng. Nasi impit lebih masa jamuan raya kat department aku. Berlambak lebih bebudak ni pi bagi aku pulak. Balik rumah esok pagi aku goreng balik bawak pi opis. Terbelahak korang nak abeskan. Cara buat ketupat goreng sama aje macam nak buat nasi goreng. Cuma nasi tu berketul-ketul la. Ada resepi boleh je gugel.



Ni namanya roti keju berlapis daging. Resepi dari pakcik tenet jugak la kan. Aku buat masa jamuan raya department. Gigih sangat makcik ni masak pagi-pagi buta tau. Sold out roti ni. Miahaha! Sedap ke uols? Tuan roti sendiri pun tak sempat merasa. Ni pun aku ada derhaka resepi jugak. Aku goreng inti sukati aku nak letak apa.



 

Muffin guna tepung premix Nona. Sedap. Tapi ni aku buat lama dah. Sebelum buat muffin tak jadi nun di atas. Premix ni kan tinggal masuk air, minyak n telur. Jadi sonang sangat la. Kalau tak jadi jugak tangan memang tak berseni.

So, itu aje la gambar dalam henpon. Gambar makanan aje kekdahnya. Nanti la korek kalau ada gambar lain.

Tuan blog tengah dirasuk hantu membaking ni. Nak try buat muffin vanilla sampai gebu gebas. Tapi tunggu weekend baru merajin. Hari keja tak larat.

Tu je cerita. Aku nak pi cafe beli nasi bungkus. Bye!

 



No comments: