SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, October 20, 2011

Gaji Tak Masuk Lagi!!!!

Assalamualaikum

Mood down. Pasal baru lepas check M2U. Hari ni kan hari gaji gomen. Tapi apekah gaji aku tak masuk??!!

Terus la aku hangkut beg susu ke bahagian finance. Konon lepas tanya nak pam susu terus kat surau. Bunga-bunga pertanyaan aku kat staf finance,

'Hari ni gaji kan?'

'Ye, tapi gaji puan masuk lambat. Hujung bulan baru masuk.'

Tengok, tak sempat aku nak tanya kenapa gaji aku tak masuk lagi dia dah bagitau dulu.

'Kenapa lambat ek?'

'Memang macam tu. Gaji puan separate dengan kitorang.'

'Hujung bulan tu berapa hb?'

'Tak sampai la 31hb'

Memang semua jawapan tak menjawab dengan tepat soalan aku. Boleh tak kalau dah tau gaji aku dimasukkan lambat korang inform kat aku. Tak ada la aku terkejut beruk tengok angka dalam M2U aku tak berganjak.

Ini aku yang bermuka cemas sibuk pi tanya kat finance. Dah la banyak benda aku nak settle dengan gaji tu. Dengan laki aku yang pi operasi sampai awal bulan depan. Nasib ada duit backup dalam tangan. Kalau tak aku pi keja jalan kaki. Nak isi minyak guna apa kalau takde duit? Guna bulu? Kalau bulu tu laku takpe la jugak.

Disebabkan stress gaji tak masuk lagi hasil pengepaman adelah merudum. Dapat 2 oz saje ye. Selalu penuh sebotol 4 oz.

Adeiiii.... Perlu ke buat aku tertekan macam ni.

1 comment:

@e_da said...

uishhh nape lak nak asing2 kan.. bukan masuk kena sama je ke semua kan. apala diorg ni kan