SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, June 17, 2009

Sesi belajar bawak kereta di pagi hari

Pagi yang mencabar dan mengecutkan perut hari ni. Huwarghhh!!!!


Hari ni keluar pi kerja awal k. Sebab adik ai nak practice bawak kereta. That's why lah mak buyung ni seram sejuk je rasa. Hahaha!


Sungguh tak confident dengan adik sendiri macam kan aku mula-mula bawak kereta dah terer macam Shumacher. *betul ke eja nama tu?*


Pukul 6.30 dah semangat tu keluar dari rumah. Sebab time tu tak banyak kereta kan. So, agak-agak kurang sikit rasa seriau. Macam aku masa mula-mula bawak kereta pi kerja lah. Pukul 6.30 dah keluar rumah. Sampai opis ternganga sorang-sorang. Ngeh.. Ngeh...


Dari rumah agak ok lah adik aku bawak. Tapi aku kat sebelah keras macam batu. Yang aku seriau dia ni keluar simpang kalau dah tengok kereta tak tengok depan pulak. Ada yang disondolnya divider kat depan tu. Aku punya mulut pasti lah dah menceceh-ceceh.


Tak apa lah, saya budak baru belajar kalau salah tolong tunjukkan. Huhuhu....


Yang paling lawak kereta termati kat traffic light sampai 3 kali merah baru dia lepas. Traffic light kat situ kejap je hijau dia. N kat situ kawasan macam berbukit sikit. Aku dah bagitau ye. N dia lak kaki jenis macam keras. Bila angkat clutch je angkat laju-laju. Mau kereta tak termati kat situ.


Aku dah rasa macam nak tepuk-tepuk je kaki dia tu kasi lembut sikit. Berapa kali cakap dah, angkat clutch tu slow-slow. Lepas tu main-main minyak. Ingat bawak auto ke?


Kereta belakang pastilah bengang n hon semedang. Kami hanya buat muka tak bersalah di situ walaupun agak malu sebenarnya. Hehehehe....


Sampai kat opis lak problem time nak masuk parking. Huuuu... Terkeluar petak lah. Dia masuk laju je k. Nasib baik tak ada kereta kiri kanan. Kalau tak confirm dah tersagat kereta sebelah. Berapa kali betulkan tak betul jugak. Last-last aku yang betulkan. Huauahaua...


So, pagi tadi kami adalah orang pertama sampai opis. Clap! Clap!


Dapat je masuk opis terus aku sambung tido. Dah lah running nose makin kronik ni.


Kot hidung aku boleh berlari macam ni lah gayanya kot.

Pic dari Google


No comments: