SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, June 23, 2009

Pokok bunga tanda cinta

Sila geli-geli baca tajuk kat atas. Huhuahauahua!


Sabtu lepas aku pi rumah Maksu aku kat Damansara Damai dengan Abang Misai n adik aku. Lama dah tak jenguk Maksu aku tu since aku kawen sampai lah perut dah terboyot ni. Karang kecik hati lak kan. Dah lah dia yang merewang segala time aku kenduri.


So, aku pun gagah lah ke sana since dah ada driver nak tolong bawak. Itu pun jenuh nak pujuk sebab laki aku ni jenis tak suka duduk rumah orang lama-lama. Bontot dia macam ada bara api. Panas semedang.


Maksu aku ni jenis rajin masak. Amik order buat kek segala. Aku sebelum datang tu bukan main lagi macam buat order kat kedai. Nak ayam golek, nak pizza, nak spagetti. Ayam golek tu pasal time kenduri aku kempunan sebab akak katering tu tertinggal ayam golek aku kat rumah dia. Waaaaa!!!!


Jadi Sabtu lepas adalah sesi membalas dendam terhadap ayam golek. Nak dekat sekor lah aku balun. Sodapppp!!!! Petang makan pizza lak. Huhuhuhu... Balik pun Maksu bekalkan sekor lagi ayam golek. Haaaa... Tergolek terus aku makan.


Sebelum ayam golek tu siap Abang Misai dah menggeletis nak keluar dari rumah. Saje je tau orang tua ni. Kebetulan Damansara Damai tu kan dekat dengan Sungai Buloh. Sungai Buloh kan banyak nursery.


Laki aku tu menggelupur lah nak pi nursery. Dia nak cari pokok bunga Cempa Telur. Ntah apa benda aku pun tak tau. Dia kata kat Penang tak ada. Dia pulak pernah cari pokok-pokok bunga dekat dengan Pusat Kusta Sungai Buloh tu. So, aku biarkan aje. Bagi laki aku tu puas hati.


Balik aje dari rumah Maksu malam tu masa dalam kereta aku tanya lah, jumpa ke pokok yang dia nak sangat tu. Dia kata dah jumpa. Tapi kekdahnya aku lah kena jaga dulu sementara nak tunggu dia amik aku bawak balik kampung time aku start cuti nanti.


Boleh lah nak harap setakat bini dia yang malas ni nak tolong siram-siram. Taruk baja ke, tolong cantas ke mintak maap lah ye wahai suamiku.


Abang Misai : Nanti syg tolong tengok-tengok pokok bunga abg tau. (Ni masa dalam kereta)

Aku : Ye lah. Syg tengok-tengokkan. Tapi setakat tengok aje lah ye. Hehehe...




Sampai rumah n turun dari kereta,



Abang Misai : Syg boleh tolong abg angkat tak? Ada 2 pokok la.

Aku : Abg beli 2 pokok ke? Syg igt 1 je. Besar ke?

Abang Misai : Tak lah. 1 tu kecik je.

Aku : Kalau kecik ok la. Kalau besar syg tak larat.



Bukak-bukak je boot kereta.....



Abang Misai : Nah... Ni abg hadiahkan untuk syg.

Aku : Erk??? (terkebil-kebil)



Hamik ko. 1 pasu kecik pokok bunga ros.




Abang Misai : Kan syg selalu cakap dengan abg syg nak bunga kan. Haaa.. Ni abg bagi. siap dengan pokok sekali. So, sentiasa ada bunga untuk syg.


Laki aku ni macam perli jek. Berfikiran jauh betul. Huhuhuhu... Sebelum ni aku selalu dok menggeletis mintak bunga kat Abang Misai.Sebab since kitorang kenal aku tak pernah dapat bunga. Jadinya menggedik lah aku asal aje nampak kedai bunga.



'Nak bunga... Nak bunga.... Bila abang nak belikan bunga untuk sayang...'


Haaa...Kan dah dapat. Dengan pokok bunga sekali dia bagi aku.





Sekarang dengan automatiknya aku terpaksa jadi rajin jaga pokok. Aku biar mati kering kang kecik hati laki aku. Penat-penat bagi tapi tak reti jaga lak.


Hari Ahad tu jugak aku pi Giant cari penyembur air. Sebab pokok tu dalam pasu kecik je jadi aku malas nak siram. Maka kaedah menyembur adalah lebih afdal. Siap dengan lapik pasu aku beli. Takut air menjejes keluar abes 1 rumah aku berlemuih karang.

Penyembur kaler purple yang aku beli semata-mata gigih nak jaga pokok.



Tengah tak sabar tunggu bunga ros tu kembang. Boleh letak tepi telinga ala-ala orang dulu-dulu tu. Hahhahaha!

Cepat lah kembang ye bunga...





No comments: