SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, June 11, 2009

Perangai orang depan rumah ni memang sakai

Pagi-pagi aku dah sakit perut. Huuuu... Tapi yang sakit hatinya sakit perut rasa macam nak menunaikan hajat tapi apa pun tak nak keluar.


2-3 kali ulang alik pi toilet barulah ok. Selamat menunaikan hajat yang tertunggak.


Haaa... Aku dah sound budak depan rumah hari jumaat lepas malam lepas balik kerja. Berjaya akhirnya. Muahahaha! Tapi nak kata budak pun tengok muka masing-masing macam dah tua bangka.


Tapi aku sound dengan penuh hemah ye. Tak adalah aku menjerit tarik rambut segala tu.


Mula-mula tu housemate aku yang beria kata nak menunggu orang depan tu keluar rumah. Konon-konon dengar je bunyi kunci grill tu kena bukak menggelupur lah kita orang nak pi bukak pintu jugak.


Sebab orang bujang depan rumah ni spesies kalau time dia tengah bukak pintu n time tu jugak kita orang pun keluar mencicit tak cukup tanah lari masuk dalam rumah biar pintu rumah ternganga. Ntah apa-apa pe'el aku pun tak tau.


Macam lah kita orang ni nak rogol dia. Chet! Kalau hensem macam Arjun Rampal ke, Brad Pitt *dah tua pun still ensem* berselera jugak lah aku. Ini perut masing-masing macam gendang gendut tali kecapi kenyang perut senang hati. Huuuu... Tak hengen kami-kami ni berselera untuk merogol anda-anda sekelian.


Kebetulan pulak nak dijadikan ceritera sorang mamat ni tertinggal barang ke hapa ntah dok menjerit-jerit luar pintu mintak tolong member dia bawak keluar malam tu. Memang mintak kena sound lah tu gamaknya.


Aku pun memang laju je pi bukak pintu. Pintu rumah pulak jenis boleh teropong orang luar tu kan yang ada lubang mengintai tu so memang nampak clear lah mamat tu dok tercongok depan pintu.


Bukak-bukak je pintu tetiba mamat tu lesap. Pintu rumah dia orang macam biasa lah, ternganga. Dengan sampah tepi pintu tu elok je lagi duduk kat tepi tu. Mamat ni pakai ilmu ghaib ke hapa kejap benor hilangnya.


Berkat kesabaran aku tunggu sebab aku tau dia memang nak pi keluar terjengul jugak lah mamat tu kat pintu tu. Nak pi dating kat mapelei kot.


Yang housemate aku yang beria sangat nak sound ni pulak tetiba macam kecut segala-gala, macam ala-ala 'alah, nantilah kita sound'.


Oh, no... no...no.... Tak ada nanti-nanti bagiku. Chewah!!! Tak tahan aku tengok ulat tu bercanda ria depan rumah ni.

So, ini lakonan semula k,



Aku : Dik, mintak tolong sikit boleh tak?

Mamat : Tolong? Eh, boleh. Boleh. *sambil tersengih-sengih perasan aku nak ngorat dia kot*

Aku : Tolong buang sampah tu boleh tak? Ulat dia dah masuk dalam rumah kitorang lah. Tolong ek.

Mamat : Ooo... Ye ke? *sambil tersipu-sipu* Sori lah ye.

Aku : Timer kasih....


Lepas tu terus aku tutup pintu mengintai dari lubang kecik tu. Haaa... Engkau.... Geli geleman nak mengangkat sampah tu bawak turun. Pegang kat hujung-hujung plastik je. Tau pulak geli. Dok menternak ulat depan rumah tak geli pulak.


Amacam, berhemah tak aku tegur? Sangat berhemah kan. Baik kan aku. Sopan kan aku. Anak sape lah ni? Huahuahauahua!


Tapi malam semalam mamat-mamat depan ni buat perangai macam sakai. Konon-konon nak perli lah, jerit-jerit depan pintu rumah masa member diorang ni nak keluar.



'Buang sampah woi! Buang sampah!'


Amboi... Amboi... Ada telur pulak korang ni ye. Selalu kecut. Aku tak bukak pintu boleh lah kau nak jerit-jerit depan pintu tu macam beruk. Sendiri punya salah pun nak perli-perli orang ke? Buruk betul perangai.


Tak lama tu dengar lagi. Macam orang gila. Memang beruk mat yeh betul. Terus housemate aku pulak jerit,


'Penternak ulat sampah woi!!!!!'



Haaaaa... kau.... Diam terus tak bersuara.



Ada jugak orang perangai macam ni. Dah tau hidup tu berjiran pandai-pandai lah. Aku tak heran kau nak buat apa pun. But pliz lah.... Kalau dah sampai ulat sampah korang masuk rumah orang lain apa kes.


Tak reti nak respek orang lain langsung. Salah sendiri lepas tu lagi mau perli-perli bila orang dah tegur. Kira ok lah aku tegur baik-baik. Macam lah kau duduk sorang aje dalam dunia ni. Dah lah tu, awak tu bukannya kecik lagi. Sekor-sekor dah boleh jadi bapak orang dah. Lagi nak buruk perangai.


Tu nasib baik aku tegur elok-elok. Aku naik darah karang aku report je terus kat polis. Kira mengganggu ketenteraman awam jugak tu kan.





2 comments:

smoochyn said...

hahah..teringt ms sound bdk umh depan kt seksyen 6..
"leh x..xyah nk hempas pintu kuat2,xpuas ati tekan jek bell umh kitorg..umh kitorg ade door bell umh korg xde.."
muahahhaah...

amiys said...

smoochyn - ahahahaha... yani, rmh cni xde door bell lak. aku nak pasang lah 1.. tp nnti mamat sakai depan ni jd jakun lak.